Om cookies på våra tjänster

Vi har placerat cookies på din dator och lagrar ditt IP-nummer för att ge dig en bättre upplevelse av våra webbplatser. Om du inte godkänner eller vill ha mer information kan du läsa mer här: Om cookies och personuppgifter

Tv-magasin med aktuella gäster

SVT1 Tisdag – Lördag

Sändningar

skidkläder
Mattias Svahn berättar och visar hur du ska klä dig för att få en härlig dag i skidspåret.
Byta skidspår
Mattias Svahn demonstrerar hur man på bästa sätt ska göra för att byta spår när man är ute och åker.
skidvalla
Mattias Svahn ger ett gäng bra tips angående vallning inför Vasaloppet.
Mattias ger Erica Stenberg tips på hur hon kan förbättre sin stakning genom tyngdöverföring, magstyrka och armarnas betydelse.
Mattias Svahn ger Erica Stenberg tips på hur hon kan förbättra sin stakning genom att jobba med tyngdöverföring, magstyrka och armarnas betydelse.
Mattias visar hur man kan jobba med mellanväxeln mellan stakning och diagonal genom att skjuta ifrån med ena benet vid staktaket.
Mattias Svahn visar hur du kan jobba med mellanväxeln mellan stakning och diagonal genom att skjuta ifrån med ena benet vid staktaket.
Mattias visar tre olika växlar på stakning, stakning i backe, på raksträcka och i lätt nedförsbacke.
Mattias visar tre olika växlar på stakning, stakning i backe, på raksträcka och i lätt nedförsbacke.
Matias Svahn vallaskola
Vallningsexperten Mattias Svahn ger dig bra tips för hur dina skidor ska bli startklara inför Vasan.

Skidskola med Mattias Svahn

Mattias Svahn ger smarta tips till längdskidåkaren som vill utvecklas i spåret.

Sofia Åhman
Ett bra sätt att komma igång med sin träning är att ge sig själv en utmaning. Go'kvälls träningsexpert Sofia Åhman utmanar tittarna att göra en övning per dag, 20 repetitioner, under en månads tid.
Sofia Åhman visar dagens övning.
Ett bra sätt att komma igång med sin träning är att ge sig själv en utmaning. Go'kvälls träningsexpert Sofia Åhman utmanar tittarna att göra en övning per dag, 20 repetitioner, under en månads tid.
Sofia Åhman
Ett bra sätt att komma igång med sin träning är att ge sig själv en utmaning. Go'kvälls träningsexpert Sofia Åhman utmanar tittarna att göra en övning per dag, 20 repetitioner, under en månads tid.
Sofia Åhman
Ett bra sätt att komma igång med sin träning är att ge sig själv en utmaning. Go'kvälls träningsexpert Sofia Åhman utmanar tittarna att göra en övning per dag, 20 repetitioner, under en månads tid.
Sofia Åhman
Ett bra sätt att komma igång med sin träning är att ge sig själv en utmaning. Go'kvälls träningsexpert Sofia Åhman utmanar tittarna att göra en övning per dag, 20 repetitioner, under en månads tid.
Sofia Åhman visar övning.
Ett bra sätt att komma igång med sin träning är att ge sig själv en utmaning. Go'kvälls träningsexpert Sofia Åhman utmanar tittarna att göra en övning per dag, 20 repetitioner, under en månads tid.
Sofia Åhman visar armhävningar.
Ett bra sätt att komma igång med sin träning är att ge sig själv en utmaning. Go'kvälls träningsexpert Sofia Åhman utmanar tittarna att göra en övning per dag, 20 repetitioner, under en månads tid.
Sofia Åhman
Ett bra sätt att komma igång med sin träning är att ge sig själv en utmaning. Go'kvälls träningsexpert Sofia Åhman utmanar tittarna att göra en övning per dag, 20 repetitioner, under en månads tid.
Sofia Åhman
Ett bra sätt att komma igång med sin träning är att ge sig själv en utmaning. Go'kvälls träningsexpert Sofia Åhman utmanar tittarna att göra en övning per dag, 20 repetitioner, under en månads tid.
Sofia Åhman
Ett bra sätt att komma igång med sin träning är att ge sig själv en utmaning. Go'kvälls träningsexpert Sofia Åhman utmanar tittarna att göra en övning per dag, 20 repetitioner, under en månads tid.
Sofia Åhman visar övningen tåhävning.
Ett bra sätt att komma igång med sin träning är att ge sig själv en utmaning. Go'kvälls träningsexpert Sofia Åhman utmanar tittarna att göra en övning per dag, 20 repetitioner, under en månads tid.
Sofia Åhman visar enbensböj.
Ett bra sätt att komma igång med sin träning är att ge sig själv en utmaning. Go'kvälls träningsexpert Sofia Åhman utmanar tittarna att göra en övning per dag, 20 repetitioner, under en månads tid.
Sofia Åhman visar övning.
Ett bra sätt att komma igång med sin träning är att ge sig själv en utmaning. Go'kvälls träningsexpert Sofia Åhman utmanar tittarna att göra en övning per dag, 20 repetitioner, under en månads tid.
Sofia Åhman visar övning.
Ett bra sätt att komma igång med sin träning är att ge sig själv en utmaning. Go'kvälls träningsexpert Sofia Åhman utmanar tittarna att göra en övning per dag, 20 repetitioner, under en månads tid.
Sofia Åhman visar skulderarmhävning.
Ett bra sätt att komma igång med sin träning är att ge sig själv en utmaning. Go'kvälls träningsexpert Sofia Åhman utmanar tittarna att göra en övning per dag, 20 repetitioner, under en månads tid.
Sofia Åhman visar övning.
Ett bra sätt att komma igång med sin träning är att ge sig själv en utmaning. Go'kvälls träningsexpert Sofia Åhman utmanar tittarna att göra en övning per dag, 20 repetitioner, under en månads tid.
Sofia Åhman visar övning.
Ett bra sätt att komma igång med sin träning är att ge sig själv en utmaning. Go'kvälls träningsexpert Sofia Åhman utmanar tittarna att göra en övning per dag, 20 repetitioner, under en månads tid.
Sofia Åhman
Ett bra sätt att komma igång med sin träning är att ge sig själv en utmaning. Go'kvälls träningsexpert Sofia Åhman utmanar tittarna att göra en övning per dag, 20 repetitioner, under en månads tid.
Sofia Åhman visar övning.
Ett bra sätt att komma igång med sin träning är att ge sig själv en utmaning. Go'kvälls träningsexpert Sofia Åhman utmanar tittarna att göra en övning per dag, 20 repetitioner, under en månads tid.
Sofia Åhman gör övning.
Sofia visar övning.
Ett bra sätt att komma igång med sin träning är att ge sig själv en utmaning. Go'kvälls träningsexpert Sofia Åhman utmanar tittarna att göra en övning per dag, 20 repetitioner, under en månads tid.
Sofia Åhman
Sofia Åhman
Sofia Åhman
Sofia Åhman
Sofia Åhman
En övning som tränar magen.
Sofia Åhman
En övning som tar ordentligt på magmusklerna.
Stående situps
I stående situps tränar du både mage och balans.
Sofia Åhman
Go'kvälls träningsexpert Sofia Åhman utmanar tittarna att göra en övning per dag, 20 repetitioner, under en månads tid.
#sofiasutmaning

Här är hela Sofias utmaning

Ett bra sätt att komma igång med sin träning är att ge sig själv en utmaning. Häng med oss i Go'kväll i en månad så är du igång!

Sofia Åhmans yogaövningar.
Hitta träningen som passar bäst för dig. Foto: SVT

Kom igång med träningen - igen

Träningsprogram, övningar mot det onda, yoga och träningstips. Vi har samlat allt du behöver för att komma igång.

Läs mer
Go'kvälls träningsexpert Sofia Åhman visar hur du kan få bukt med ryggont med hjälp av en tennisboll.
Go'kvälls träningsexpert Sofia Åhman visar hur du kan få bukt med ryggont med hjälp av en tennisboll. Foto: SVT

Massera ryggen med hjälp av en tennisboll

Go'kvälls träningsexpert Sofia Åhman visar hur du kan få bukt med ryggont med hjälp av en tennisboll.

Go'kvälls träningsexpert Sofia Åhman visar grundpositionerna för populära träningsövningar.
Go'kvälls träningsexpert Sofia Åhman visar grundpositionerna för populära träningsövningar. Foto: SVT

Tillbaka till grunderna

Träningsexperten Sofia Åhman visar de vanligaste felen du kan göra med grundpositionerna i populära träningsövningar. Fräscha upp ditt minne och titta på Sofias tips.

Sofia förklarar vilka muskler som ska aktiveras för att träna rumpan.
Sofia förklarar vilka muskler som aktiveras när man tränar rumpan. Foto: SVT

Så tränar du rumpan

Go'kvälls träningsexpert Sofia Åhman visar hur du kan träna rumpan med enkla övningar hemma.

Läs mer
Linda Olofsson och Sofia Åhman spelar crossboccia.
Linda Olofsson och Sofia Åhman spelar crossboccia. Foto: SVT

Sofia tipsar om bollsporter

Ibland är det lättare att aktivera kroppen om man tävlar eller har en boll att jaga, Sofia Åhman tipsar om lätta bollsporter där vissa går att utöva inomhus hemma.

Läs mer