Foto: TT

Skandiakunders bankkonton försvann

Uppdaterad
Publicerad

Skandiabankens kunder möttes i morse av beskedet att de inte hade några konton i banken. Många var upprörda över att inte komma åt sina pengar men efter ett par timmar var felet åtgärdat.

– Strax efter klockan åtta var problemet löst och nu ska alla kunder kunna se sina konton igen, säger Sara Hägg Liljedal, informationsansvarig på Skandiabanken.

Banken har haft återkommande dataproblem den senaste månaden. Morgonens haveri ska ha orsakats av en uppdatering under natten.

– Vi har genomfört ett stort systembyte och efter det haft en del problem, säger Sara Hägg Liljedal.

På Skandiabankens Facebooksida skrev upprörda kunder som undrade vad som hänt med deras pengar.

Upprörda kunder

”Vad är det som händer? Loggar in via appen och får till svar att jag inte har några konton! Man blir ju livrädd!!! Har ju allt hos er...”, skrev en upprörd kund.

”Jag kan inte heller se mina konton och ska betala renovering av ett helt badrum nu!”, skrev en annan kund.

Sara Hägg Liljedal säger att banken beklagar att kunderna drabbats av tekniska problem den senaste tiden.

– Vi jobbar på att lösa dem. Vi vill ju givetvis att det ska fungera för kunderna.

Så arbetar vi

SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.