– Strax efter klockan åtta var problemet löst och nu ska alla kunder kunna se sina konton igen, säger Sara Hägg Liljedal, informationsansvarig på Skandiabanken.
Banken har haft återkommande dataproblem den senaste månaden. Morgonens haveri ska ha orsakats av en uppdatering under natten.
– Vi har genomfört ett stort systembyte och efter det haft en del problem, säger Sara Hägg Liljedal.
På Skandiabankens Facebooksida skrev upprörda kunder som undrade vad som hänt med deras pengar.
Upprörda kunder
”Vad är det som händer? Loggar in via appen och får till svar att jag inte har några konton! Man blir ju livrädd!!! Har ju allt hos er...”, skrev en upprörd kund.
”Jag kan inte heller se mina konton och ska betala renovering av ett helt badrum nu!”, skrev en annan kund.
Sara Hägg Liljedal säger att banken beklagar att kunderna drabbats av tekniska problem den senaste tiden.
– Vi jobbar på att lösa dem. Vi vill ju givetvis att det ska fungera för kunderna.