Roboten blev inget klipp – anmäler säljare till ARN

Uppdaterad
Publicerad

Daniel köpte en robotgräsklippare på nätet. Han ångrade sig snart.

Köpet av en robotgräsklippare blev inte som Daniel tänkt sig. Snart efter att han installerat klipparen började den bete sig väldigt konstigt.

– Den rymde över avgränsningstråden och jag hittade den ute på gatan, säger Daniel.

Att den rymde var inte det enda problemet.

– Den laddade inte, jag hittade den juckandes mot laddstationen, säger Daniel.

Daniel använde ångerrätten och skickade tillbaka gräsklipparen till nätbutiken. Men nu vill nätbutiken ha nästan 5.000 kronor. De säger att Daniel returnerat gräsklipparen på fel sätt.

Daniel har anmält ärendet till Allmänna reklamationsnämnden.

Företaget vill inte ge några kommentarer i ärendet eftersom de ännu inte tagit del av anmälan.

Så arbetar vi

SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.