Här är några reaktioner i sociala medier på filmen (se ovan) som ska sälja Östersund.
”finns ett väldigt stort motorintresse som lockar mer än vad fotbollen gör. Downhill, alla dessa marknader. Sen en större grej, FÖRSKOLA & BOSTÄDER saknas fortfarande ! Den här reklamen är mer för att locka turister än att få människor att flytta hit.”
”Inte en enda bild på en snöskoter och på båthamnen”
”inte en bild på apberget”
”Ni kan ju alltid göra en musikvideo”
”som vanligt, procentuellt lite sommaraktiviteter. Men just ja, glömde bort det är ju en vinterstad.........”
”Bra film... men jag saknar bl a bilder på Båtlivet som vi har i Ösd, Zoo och mera av vår fina natur. Det var vad jag kom på just nu.”
”Inte zoo det är ju en skam för staden. Men motorkulturen måste hissas.”
”fotboll har väl varje stad”
”Lite mer om Yran, Petterson-Berger hade väl inte varit fel heller.”
”Vårt fina Jamtli borde verkligen få vara med i filmen om Östersund!!”
”Tjusig film, men jag tvivlar på att det är Yran, Skidspåren och vinterstaden som avgör vart man tänker flytta. Tror snarare att man tittar på barnomsorgen, skolornas kvalitet, vård och omsorg. Åtminstone pm man flyttar hit med en familj. Här har kommunen svårare att få till en skrytfilm. Tyvärr. Lite sorgligt.....”