Irja Mellåker Hedin är en av alla dem som drabbats av de inställda flygen. Hon och hennes vänner skulle flyga till Marrakech i Marocko för att fira silverbröllop.
Men när resesällskapet kom ut till Arlanda så fick de beskedet att deras flyg var inställt.
– Informationen har varit jättedålig. Trots att de hade alla våra kontaktuppgifter så fick ingen av oss något sms eller något mejl, säger Irja Mellåker Hedin.
”Besviken på SAS”
Rrmoku är ytterligare en av dem som står i den långa kön på Arlanda i hopp om att få hjälp att boka om sitt flyg till Malaga.
– Vi fick veta att flyget var inställt i går, men sen var informationen riktigt dålig. Vi stod i telefonkö i över en timme, sen bröts samtalet. Jag är besviken på SAS, säger Liridon Rrmoku till SVT Nyheter.
”Väldigt lite information”
En annan som tillbringat natten på Arlanda är Lova Eriksson som skulle ha åkt med SAS till Paris i dag på morgonen. Även hon klagar på bristande information från SAS håll.
– På SAS hemsida finns väldigt lite information. Jag får veta mer från nyhetssändningar och Facebook, säger Lova Eriksson.