Marcus Sjögren, då frilans och nu på reklambyrån Bulldozer, prisades för sitt uppdrag åt bandet John Moose.
När John Moose släppte sitt album ”An album from the deep wild woods” kunde man lyssna på albumet i förtid, gratis – men bara om man befann sig i skogen – en lösning som Marcus Sjögren låg bakom. Appen och albumsläppet blev uppmärksammat över hela Sverige och även internationellt, till exempel i Rolling Stone.
Läs också: John Moose släpper platta som bara kan höras i skogen Läs också: John Moose i Rolling Stone
”Jag är stolt”
– Jättekul. Jag är stolt och det är kul när andra gillar det man gör. Både jag och bandet är väldigt nöjda, säger Marcus Sjögren.
Han säger att priset är en självförtroendeboost yrkesmässigt och att det är kul när en jury prisar saker som ligger i framkant, vilket kan driva vidare hela branschen.
– Att saker som sticker ut och tar ett nytt steg prisas får hela kommunikationsbranschen att utvecklas. Det är dels kul för mig, men framförallt för branschen, att de goda exemplen lyfts fram.
”Best in show”
Guldvargen delas ut av Marknadsföreningen i Värmland, med syftet att lyfta fram Värmlands främsta kommunikationsinsatser. Huvudpriset Guldvargen beskriver arrangören som ”best in show” av årets kategorivinnare och är ett pris som går till den som sticker ut lite extra.
Nominerad till Guldägget
Marcus Sjögren är också nominerad till Guldägget för John Moose-appen, i tre kategorier.
– Det är väldigt mycket större. Det är 14 års sedan en byrå från Karlstad var nominerad, säger Marcus Sjögren.
Guldägget, som arrangeras av Sveriges kommunikationsbyråer, delas ut 20 april.