Inlägget om den upphittade katten på färjeterminalen i Karlskrona har fått stor uppmärksamhet. Hittills har det delats över 14 500 gånger och förslagen på vem som kan äga katten är många. Eftersom han inte är chipmärkt är det svårt att hitta ägaren.
– Vi kommer att lägga upp en emailadress under eftermiddagen. Om man tror att man är ägare kan man skicka in detaljer om katten, som gärna är specifika, så att vi kan matcha med de detaljer vi känner till, säger Alexandra Hansson Hallgren, marknadsansvarig för Polen och Lettland på Stena Line.
Det var i lördags som några polska resenärer upptäckte att de hade fått en fripassagerare i sin bil. Katten togs om hand av personal.
– Den släpptes bara av och i och med att vi inte har lyckats få tag i dom på telefon så vet vi inte vilket håll de kom ifrån, säger Alexandra Hansson Hallberg.
Fått tillfällig bostad
Första natten fick katten spendera i stuveriarbetarnas lokaler, men nu har han fått ett tillfälligt hem hos en i personalen.
– Han har det jättebra och får bo tillfälligt hos en anställd tills vi har hunnit bearbeta alla svar som kommit in, säger Alexandra Hansson Hallberg.
Vad gör ni om ni inte hittar ägaren?
– Vår målsättning är att först och främst att hitta kattens ägare, men gör vi inte det adopterar vi bort katten till någon snäll som vill ha honom, säger Alexandra Hansson Hallberg.