– Största problemet som jag upplever är när något är fel och de inte är tillgängliga, säger Ilhan Gezer, hyresgäst.
När vi pratar med grannar på Björkrisvägen i Brickebacken får vi en samstämmig bild.
Bland annat berättar de vi har varit i kontakt med att det är svårt att få kontakt och hjälp av Västerstaden.
Tvättstugan stort problem
En kvinna säger till oss att hon fick duscha i en vecka hos grannen för att företaget aldrig kom och fixade stoppet i toaletten trots en mängd påtryckningar. En annan pratar om alla silverfiskar. Och samtliga nämner tvättstugan där det enligt uppgifter, tidvis, ska ha varit en enda maskin som har fungerat på över 90 hushåll.
– Man blir lite frustrerad, Om man på helgen har planerat att tvätta och så fungerar inte maskinerna så förväntar man sig att komma i kontakt med någon, men det går inte, säger Ilhan Gezer, hyresgäst.
SVT Nyheter Örebro har försökt att nå Västerstaden för en kommentar. Men trots upprepade försök har vi inte lyckats. Till Nerikes allehanda har bostadsföretaget däremot sagt att de inte känner till klagomålen från de boende och att en ny tvättmaskin är på väg.