Foto: Scanpix

Bad kund ”brinna i helvetet”

Uppdaterad
Publicerad

Efter att 16-åriga norskan Maiken Fredriksen Iversen ringt och klagat hos Telenor, skickade mottagaren på företagets kundtjänst ett sms där han bad henne brinna i helvetet.

Fredriksen Iversens fråga rörde varför hon inte hade fått något sms-varsel om att hon hade överstigit sin månatliga beloppsgräns.

-Han bad mig att ladda ner en app för att se hur mycket jag förbrukat. Jag svarade att detta inte borde vara nödvändigt, och att jag vill få ett textmeddelande. Han sade då till mig att vara ” lite hjälpsam”. Jag svarade att detta inte dög och sade sedan adjö och lade på luren, berättar Fredriksen Iversen för VG.

Kort därpå fick 16-åringen ett sms från kundtjänsten med orden: ”Maken till fräckhet. Hoppas du brinner i helvetet.”

Efter att hon polisanmält händelsen fick Fredriksen Iversen en ursäkt från företaget.

-Detta är grovt. Ingen ska behöva behandlas så, säger Telenors kommunikationschef Tor Odland.

Fakta

Så arbetar vi

SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.