Uppspelningsproblem
Om du har problem med att ett program eller klipp hackar, slutar för tidigt eller inte startar alls rekommenderar vi att du provar följande steg innan du kontaktar oss.
Möjliga orsaker
En vanlig orsak till att en video hackar eller buffrar är en långsam eller instabil internetanslutning. Om videons upplösning är för hög för din anslutning kan det också leda till buffring. Ett annat möjligt problem är om flera enheter är anslutna till samma nätverk och använder mycket bandbredd, vilket kan påverka videouppspelningen.
Om man använder VPN och ett program inte går att spela upp alls kan det bero på att SVT Play tolkar VPN-tjänstens IP-adress som utländsk och blockerar då programmet från att spelas upp.
Vad kan jag göra?
- Testa att stänga av VPN om du använder sådan.
- Starta om SVT Play, din router och din enhet.
- Säkerställ att din enhet, SVT Play och din webbläsare (om du använder SVT Play på webben) är uppdaterade till den senaste versionen.
- Kontrollera att din internetanslutning är stabil.
- Säkerställ att din nedladdningshastighet inte är för låg. Om nedladdningshastigheten är låg kan inte videoströmmen laddas tillräckligt snabbt för att spelas upp utan avbrott.
- Aktivera funktionen "begränsad bandbredd" i videospelaren och se om uppspelningen förbättras.
- Rensa cache-minne och tittarhistorik på din enhet.
- Testa samma video på en annan enhet.
Felsök på olika enheter
Om problemet kvarstår
Om problemet kvarstår så ska vi försöka hjälpa dig. Kontakta oss gärna via vårt hjälpformulär som du hittar här.