Varför fungerar inte "fortsätt titta" på SVT Play?
Funktionen "fortsätt titta" där påbörjade program visas har försvunnit eller uppdateras inte.
Möjliga orsaker
Om du avvisat datahantering (cookies och andra spårningstekniker) på SVT Play kommer inte påbörjade program sparas under "fortsätt titta". En annan möjlig orsak kan vara att du behöver uppdatera din enhet, SVT Play-appen eller din webbläsare.
Om "fortsätt titta" inte uppdateras kan det bero på att du har en annonsblockerare aktiverad på din enhet via din brandvägg eller i ditt hemmanätverk.
Vad kan jag göra?
- Säkerställ att din enhet, SVT Play-appen och din webbläsare (om du använder SVT Play på webben) är uppdaterad till senaste versionen.
- Kontrollera att du godkänt datahantering. Du behöver som minst godkänt "förbättrad upplevelse". Om du är inloggad, tryck på din profil och välj rubriken "datahantering". Om du inte är inloggad, scrolla lägst ned på startsidan och välj "inställningar". Välj därefter "datahantering".
- Se över inställningarna för annonsblockerare för din brandvägg eller hemmanätverk.
- Starta om SVT Play.
Om problemet kvarstår
Om problemet kvarstår så ska vi försöka hjälpa dig. Kontakta oss gärna via vårt hjälpformulär som du hittar här.
Relaterade artiklar
Sök efter svar och guider
Hittar du inte det du letar efter? Kontakta oss