Coops nya medlems- och betalkort heter Coop matkonto och från och med nu är det Payex som sköter hanteringen runt korten.
Men när det första kontoutdraget damp ner i brevlådorna var det många som höjde på ögonbrynen. För det som i kontoutdraget presenteras som ett minussaldo på kontot är i själva verket ett plus.
– Vi beklagar att det har blivit otydligt och för en diskussion med Payex om hur det här ska kunna bli bättre i framtida utskick, säger Tarik Belqaid som är pressekreterare vid Coop.
Det står visserligen förklarat på kontoutdraget, men det här och en del andra otydligheter har ändå fått många att försöka ringa det kundservicenummer som står på avin. Men det går just nu inte att komma fram på telefon till kundtjänsten.
– Det har blivit överbelastning, konstaterar Tarik Belqaid och hänvisar till företagets hemsida där det under fliken ”kortbyte” finns frågor och svar listade kring det nya matkontokortet.