Varje år brukar Malin Andersson beställa biobiljetter till sina syskonbarn via Hyresgästföreningen. I år beställde hon redan 20 november så att brevet skulle komma fram i god tid inför jul.
– Efter 14 dagar började jag undra, så jag ringer Hyresgästföreningen och de berättar att hela sändningen mystiskt har försvunnit, säger hon.
Nytt försök – brevet kom bort igen
Den 11 december gör de ett nytt försök. Hyresgästföreningen skickar ut nya biljetter, men inte heller dessa har kommit fram.
– Jag har lite svårt att tro att så många biljetter bara spårlöst försvunnit. Naturligtvis är det någon som har norpat dem.
”Får inte ens svar”
Och detta är långt ifrån första gången som Malin Andersson har haft problem med Postnord. Räkningar har kommit bort, tider till vårdcentralen har kommit bort och hennes sons mediciner har skickats till fel adress.
– Jag kan förstå att de har mycket att göra inför jul, men samtidigt får man tänka på att det är ett företag. Tänk om ett annat företag skulle behandla sina kunder såhär. De skulle gå i konkurs då. Det sägs att kunden alltid har rätt, men från Postnord får man inte ens svar.