Javascript är avstängt

Javascript måste vara påslaget för att kunna spela video
Det är inte bara ur rampen som Willma är på väg uppåt, utan även i näringslivet. Foto: Anton Johansson/SVT

Elvaåriga Willma startade eget skejtmärke: ”Vill få fler tjejer att börja med skejt”

Uppdaterad
Publicerad

Willma Westerén Warfvinge från Kungsbacka är förmodligen kommunens yngsta entreprenör. Hon har tillsammans med sin sponsor skapat ett skejtmärke som hon säljer på sociala medier. Vinsten ska gå till välgörenhet och främjande av den lokala skejten.

Idén föddes i skejthallen Kobacka där den blivande loggan, en tecknad skejtande flicka, blev avbildad på Willmas första skateboard. Nu vill hon få fler tjejer att börja åka.

– Det är ju inte så roligt när man kommer till en skejttävling och så är det bara två tjejer som ställer upp, säger Willma.

I klippet berättar hon om tanken bakom skejtmärket, och vad målet med hennes märkesbyggande är.

Kungsbackaposten var först med att berätta om Willma och hennes engagemang.

Så arbetar vi

SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.