Det var i augusti som Ingvar blev uppringd av en försäljare från företaget Telephon som övertalade honom att teckna ett företagsabonnemang. Men bara några minuter efter samtalet ångrade han sig.
Efter ett par veckor lyckades Ingvar säga upp abonnemanget. Men Telephon menade ändå att han var skyldig dem över 10 000 kronor och skickade en räkning.
– Det var väldigt obehagligt, det störde ju till och med nattsömnen, berättar Ingvar.
Dottern hjälpte till
Ingvar och Maj-Britt fick då hjälp av sin dotter med att bestrida fakturan och de betalade aldrig en krona. Det var också hon som till slut hjälpte dem att göra en polisanmälan och en anmälan till Allmänna reklamationsnämnden.
Efter över två månader av korrespondens, ströks till slut fakuran helt.
– Det känns ju positivt nu när det är slut men man kan ju ifrågasätta vad de sysslar med när de inte har mer på fötterna än att de får ge sig, säger Ingvar.