Efter att Ulf och Eva Nilsson installerade fiber till huset i centrala Nässjö för två år sedan har de haft problem med tv:n. Enligt Ulf Nilsson har han pratat med leverantören Telias kundtjänst fler än 60 gånger. Under de gångna åren har paret följt alla råd som Telia gett dem för att lösa problemet. Det första rådet handlade om att de behövde använda en nyare tv. Sedan uppmanade Telia dem att uppgradera bredbandets hastighet och sedan menade leverantören att de borde byta modem.
– Vi har försökt allt. Vi har gjort allt i vår makt för att försöka lösa det här. Till slut orkar jag inte krypa där nere fram och tillbaka för att de får för sig att det kan vara glapp i en elkontakt, säger Ulf Nilsson.
I början av april i år när Ulf Nilsson ringde till Telias kundtjänst meddelande leverantören honom att de skulle lösa problemet med tv:n innan månadsskiftet samma månad och att de skulle erbjuda honom en kompensation. Enligt Ulf Nilsson sa medarbetaren åt honom att ”han inte fick ringa mer”.
SVT träffar Ulf Nilsson i början av maj och då kvarstår fortfarande samma problem med tv:n.
– Vi har betalat mycket pengar...och inte få något gehör, inte det minsta, säger Ulf Nilsson.
Telia beklagar
Från Telias sida beklagar man problemen och menar att man jobbar för att lösa dem.
– Så ska det givetvis inte vara och det är jag jätteledsen för, säger Mattias Borrelid, pressansvarig på Telia, till SVT.
Läs mer om hur Telia agerar i ärendet här.
Se hur det är att titta på tv för Ulf och Eva Nilsson i klipppet ovan.