Tony Lundberg är trafik- och marknadschef på Länstrafiken i Region Örebro län. Foto: SVT

Länstrafiken arbetar med att åtgärda bristerna

Publicerad

Länstrafiken Örebro får kritik från Konsumentverket gällande brister i marknadsföring och information. Enligt Länstrafiken arbetar man med att åtgärda bristerna.

– Mycket av det vi sett har vi korrigerat och ändrat för att följa lagarna som finns, säger Tony Lundberg som är trafik- och marknadschef för Länstrafiken.

I mars i år lämnade Länstrafiken på Konsumentverkets begäran in material om hur de informerar resenärer om deras rättigheter. Konsumentverkets utredning som nu är klar är bra eftersom den tydligt påpekar vilka brister Länstrafiken måste åtgärda, säger Tony Lundberg.

– Jag tycker det här dokumentet är bra, det talar om vad vi borde kunnat vara tydligare i.

Så arbetar vi

SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.