Sofia Malander, vd Östgötatrafiken. Foto: Mimmi Moberg/SVT och Göran Billeson/Östgötatrafiken

Mobilt kundteam ska locka resenärer till Östgötatrafiken

Publicerad

Östgötatrafiken uppger i ett pressmeddelande att de tappat ungefär hälften av resenärerna under coronapandemin. För att råda bot på detta ska de under hösten skicka ut ett mobilt kundteam som ska försöka få folk att välja kollektivtrafiken.

Teamet ska ut och jobba i alla Östergötlands kommuner när restriktionerna lättar 29 september.

Under pandemin har företaget infört ett nytt betal- och biljettsystem, förändrat trafiken i Linköping och Norrköping samt ”lanserat ytterligare nyheter för kunderna”.

– Vi har många kunder som hittat rätt i vår trafik och vårt nya biljettsystem även under pandemin, men vi måste fortsätta öka det hållbara resandet i länet och få fler att upptäcka fördelarna med kollektivtrafiken. Därför kommer vi under hösten att ställa om delar av vår kundtjänstorganisation för att åka ut och möta våra kunder fysiskt i en mycket större utsträckning än tidigare, säger Sofia Malander, vd för Östgötatrafiken, i pressmeddelandet.

Från 1 oktober till 31 december i år kommer ordinarie kundcenter i Norrköping och Linköping att vara stängda. När och var kundteamet dyker upp ska gå att se på Östgötatrafikens sajt.

Så arbetar vi

SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.