Enköpings-Posten bevakar Enköpings och Håbos kommuner norr om Stockholm. Tidningen har en upplaga på 8.000 exemplar och har 90.000 sidvisningar på sin nyhetssajt. Och enligt NTM finns det bra utvecklingsmöjligheter för tidningen.
– Förvärvet av Enköping-Posten känns mycket bra. Det är en intressant produkt i ett expansivt område och vi tror att vi kan vidareutveckla EP på ett mycket bra sätt, inte minst digitalt och genom närheten till UNT och till vårt tryckeri i Uppsala, säger Lennart Foss, koncernchef i NTM i ett pressmeddelande.
Tidningen passar in
NTM-koncernen äger sedan innan elva olika mediebolag runt om i Sverige som producerar en mängd lokala morgontidningar, gratistidningar, webbplatser, mobilkanaler, radiokanaler samt tv-stationer. Enköpings-Postens tidigare ägare känner sig trygg med sin köpare.
– Vi gör detta för att säkerställa Enköpings-Postens långsiktiga utgivning och marknadsposition. Det är en bra lösning för Enköpings-Posten och dess personal. NTM och NWT har en likartad syn på medieutvecklingen och jag känner att Enköpings-Posten passar bra in i NTM:s struktur, säger Mats Muregård, vd, NWT-koncernen i ett pressmeddelande.