Ovarsamma hanteringar, långa väntetider och borttappade brev och paket – kritiken har varit hård mot Postnord. Men nu verkar iallafall den värsta tiden vara förbi. Företaget vill försöka få tillbaka förtroendet genom att ta del av svenska folkets egna synpunkter.
– Det är bekymmersamt att man är så missnöjd med det vi gör. Att vi har så dåligt förtroende i den breda allmänheten, säger Annemarie Gardshol, Postnords Sverigechef.
Idag mötte personal från Postnord allmänheten här vid Mirum Galleria i Norrköping och det fanns kunder som ville prata om olika problem.
– Förut kom posten tidigt, nu kommer den ju mycket senare. Så väntar man på reklam så är det slut i affären när man kommer dit, säger Simone Westlund, en av flera som kommit till Mirum Galleria.
Postnord hoppas att mötena kan utveckla företaget.
– Jag har själv varit ute mycket själv i verksamheten nu och känner en trygghet i att vi ska kunna göra det här till något ännu bättre, säger Annemarie Gardshol.