Postnord hoppas kunna bättra på sitt rykte bland allmänheten. Foto: Christian Zetterdahl

Samtal ska vinna tillbaka förtroendet

Publicerad

Kritiken har varit massiv. Nu vill företaget Postnord försöka bättra på bilden av sig själva via personliga möten.

Ovarsamma hanteringar, långa väntetider och borttappade brev och paket – kritiken har varit hård mot Postnord. Men nu verkar iallafall den värsta tiden vara förbi. Företaget vill försöka få tillbaka förtroendet genom att ta del av svenska folkets egna synpunkter.

– Det är bekymmersamt att man är så missnöjd med det vi gör. Att vi har så dåligt förtroende i den breda allmänheten, säger Annemarie Gardshol, Postnords Sverigechef.

Idag mötte personal från Postnord allmänheten här vid Mirum Galleria i Norrköping och det fanns kunder som ville prata om olika problem.

– Förut kom posten tidigt, nu kommer den ju mycket senare. Så väntar man på reklam så är det slut i affären när man kommer dit, säger Simone Westlund, en av flera som kommit till Mirum Galleria.

Postnord hoppas att mötena kan utveckla företaget.

– Jag har själv varit ute mycket själv i verksamheten nu och känner en trygghet i att vi ska kunna göra det här till något ännu bättre, säger Annemarie Gardshol.

Så arbetar vi

SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.