Det handlar om sena eller uteblivna leveranser och problem med att få pengarna tilllbaka. De har blivit försäkrade om att produkterna är på väg trots att inga varor kommer.
– Det var som ett lotteri om det skulle komma rätt grejer och om det ens skulle komma några grejer, säger Petra Holmlund.
– Nu har det gått ett år och jag har fortfarande inte fått mina varor, säger Daniel Näsman.
”Pandemin orsaken”
Sydstall säger att det är på grund av pandemin och osäkerheten med underleverantörerna som varit anledningen till att varorna inte blivit levererade till kunderna.
– Jag kan erkänna att kommunikationen inte har varit den bästa men jag har aldrig lurat mina kunder, säger Robin Claesson Sydstalls ägare.
”Fruktansvärt”
Flera berättar att det ska ha varit svårt att häva köpet och att få tillbaka pengarna.
– Den konstanta frustrationen och rädslan att vi inte ska få tillbaka våra pengar är fruktansvärd. Det värsta är att vi trodde på honom och att han gav oss hopp varje vecka genom att säga att allting var på väg, säger Christine Bruun-Carlsen.
– Jag har aldrig motsatt mig någon upphävt köp, däremot har jag erbjudit rabatterat pris om de står kvar med sin order, säger Robin Claesson.