– Vi är ett enmansföretag i svåra tider så jag ber om ursäkt om någon blivit lidande och för att vi är sena men vi har aldrig medvetet försökt lura kunderna, säger Robin Claesson.
Han berättar att han nu valt att tillverka sina produkter själv och att det ska göra att problemen löser sig.
Lovat leveranser
Personerna SVT har varit i kontakt med berättar att Sydstall lovat de leveranser inom den garanterade tiden på sex veckor. Men sedan har de inte dykt upp och i vissa fall har de väntat i nästan ett år på sina saker.
– Det konstiga är att han hela tiden säger att grejerna är klara och att de ska skickas men veckan därpå säger han att de inte är klara men blir klara nästa vecka. Han motsäger sig själv hela tiden och nu har det snart gått ett år, säger Daniel Näsman.
Oenig bild av situationen
Sydstall säger att de har gett all information som de själva har till sina kunder och menar att alla kunder blivit kompenserade för de problem som uppstått längs vägen, en bild som inte delas av de personer som SVT pratat med.
– Vi ger den informationen till våra kunder som vi får av underleverantörerna. Jag förstår att det upplevs som jobbigt för kunderna men det är jobbigt för oss också att inte kunna ge några svar som man kan lite på, säger Robin Claesson.