Foto: Scanpix

Blåstes på fläkt – person i Kalmar län anmäler

Uppdaterad
Publicerad

En kvinna i Kalmar län har anmält ett elektronikföretag till Konsumentverket, då företaget inte levererade en fläkt i tid. Ytterligare sex personer i landet har anmält företaget.

Kvinnan som bor i Kalmar län anmäler företaget som oseriöst då fläkten, som beställdes i slutet av juli, inte levererades inom utlovad tid. Paketet skulle levereras med expressleverans och kvinnan fick efter några dagar besked från företaget att de skulle återkoppla i ärendet.

Detta skedde inte och kvinnan fick ta emot fläkten en vecka senare, som vägrade ta emot den. En faktura på varan kom, som ännu inte tagits bort trots att kvinnan skickat tillbaka fläkten.

Andra personer som drabbats i landet har haft samma problem med företaget och några refererar till övriga drabbade i deras anmälan, som även tagits upp på företagets Facebook-sida.

Så arbetar vi

SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.