De praktiska ämnena, kompisarna och att kunna få hjälp av läraren personligen är några av sakerna som eleverna saknar med distansundervisningen. Samtidigt finns det några ljusglimtar.
– Det känns inte lika stressigt på morgonen för man behöver inte hinna till skolan, bara att koppla upp sig, säger Noelle Nylund i klass 9d.
Läraren Mathias Ledung var lite orolig i början att eleverna skulle bli slappare och slappare.
– Men det tycker jag inte att jag har märkt. Många har kommit in i det på ett bra sätt och haft disciplin, men det varierar naturligtvis från elev till elev, säger han.
Hybridundervisning
På måndag börjar hybridundervisningen som ska pågå i tre veckor.
– Det blir ett pussel, olika klasser kommer att vara på plats på skolan. Vi kommer att fokusera på de praktiska och estetiska ämnena som det är svårt att göra hemma. Men man kommer också att få andra ämnen på plats eftersom man följer skoldagen och schema, säger rektor Jenny Ollén.