Det är Sörmlands turismutveckling, STUA, som ansvarar för marknadsföringsinsatsen. Tanken är att man ska försöka locka inhemska turister och visa vad Sörmland har att erbjuda för alla som kommer att spendera sin semester på hemmaplan.
– Nu är vi i ett läge där vi kommer in i en sommarperiod och vi behöver kraftsamla tillammans med STUA och samtliga kommuner i länet för att visa vad som finns att erbjuda i Sörmland, säger han.
Han berättar att stödinsatserna kommer att kosta regionen 1,5 miljoner kronor.
– Vi vet att det är många utifrån som har stugor och sommarställen i Sörmland så det är extra viktigt att vi försöker kraftsamla och visa hemmasemestrarna vilken kvalité som finns i länet, säger Hagström.
Men hur tänker ni kring smittorisken?
– Vi följer Folkhälsomyndighetens restriktioner och tänker så klart på det. Samtidigt vet vi att det är många som redan i dag rör sig i Sörmland och det kommer med all säkerhet komma nya besked om resandet, säger Hagström.