Foto: svt

Telefonbolaget Ringia granskas

Uppdaterad
Publicerad
Konsumentverket undersöker nu det kritiserade bolaget Ringia. Enligt verket finns det frågetecken kring telefonbolagets avtal som görs över telefon.

Vi har tidigare bland annat berättat om hur bolaget krävt 2500 kronor av dödsboet till en demenssjuk man för ett avtal de hävdar att han ingått innan han dog.

Idag kan vi avslöja hur det gick till när Karin Harich svärfar kontaktades av telefonbolaget Ringia i juli förra året.

Säljaren säger att han inte vill sälja något. Men Ringia hävdar att den inspelning man gjort av samtalet gäller som bevis för att en förlängning av avtalet gjorts.

Se hela samtalet här intill.

Lokal. Lättanvänd. Opartisk. Ladda ner appen nu!

Hämta SVT Nyheter i App StoreLadda ned SVT Nyheter på Google Play

Så arbetar vi

SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer

SVT granskar försäljningsmetoder

Mer i ämnet