Hör Konsumentverkets jurist, Maja Lindstrand, om anmälningarna och Telias presschef, Irene Krohn, om kritiken. Foto: SVT

Hundratals klagomål mot telekombolagen senaste halvåret

Uppdaterad
Publicerad

På sex månader har 800 anmälningar mot telekombolag inkommit till Konsumentverket. Många handlar om felaktiga fakturor som gått vidare till både inkasso och kronofogden, vilket orsakat anmälarna stora svårigheter.

Ett av de telekombolag som nu granskas är Telia, som är störst på marknaden.

Starta klippet och hör exempel på en anmälan och hur Telia svarar på kritiken.

I granskningen ingår följande bolag och varumärken:

  •   Telia
  •   Halebop
  •   Tre
  •   Hallon
  •   Telenor
  •   Vimla
  •   Tele2
  • Comviq

Så arbetar vi

SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.