Beslutet att uppdatera hemsidan har varit på tapeten länge.
- Hemsidan var så pass gammal så vi var tvungna att fräscha upp den. Det var verkligen på tiden, säger Linnea Lindberg (ÅP), kommunalråd i Åsele.
Har investerat 309 000 kronor
I höstas satte kommunen en klumpsumma på 309 000 kronor som skulle gå till en upprustning av hemsidan och en ny grafisk profil. Profilen har element från kommunvapnet, som renhorn, och kommer att användas främst i kommersiella sammanhang.
- Vi har inte haft någon grafisk profil tidigare, så vi har saknat att vara konsekventa i hur vi presenterar oss när vi går ut med information. Varje papper som kommit har kunnat se olika ut, säger Lindberg.
”Försöker vara så snåla som vi kan”
Att ta fram och implementera en ny enhetlig grafisk profil är ett dyrt projekt men tanken är att införa den succesivt och börja med områden där den behövs som mest.
- Vi vill göra det som är smidigt och ta det i omgångar. Vi försöker vara så snåla som vi kan så vi inte trycker upp saker vi inte har någon användning av.