Telia: Hör av er till oss

Uppdaterad
Publicerad

När Telia såg siffrorna om hur många som har problem med sina telefoner så tog de tag i problemet.

Efter publiceringen av senaste rapporten från Post- och telestyrelsen där så många klagar över avbrutna samtal, har operatören Telia nu redan gjort en egen intern undersökning.

– Ja, när jag såg resultatet blev jag också orolig över siffrorna och vi har forskat en hel del i detta nu, säger kommunikationsdirektör Björn Berg och fortsätter:

Telefonproblem i Holmsvattnet

– När vi går in och tittar på tappade samtal vid basstationerna kommer vi fram till att det inte är mer än en procent avbrutna samtal.

Uppmanar till kontakt

Samtidigt framhåller han att om enskilda kunder upplever problem med nedkopplade samtal måste de kontakta Telia.

– Då kan vi kontrollera och följa upp just den kunden på individnivå, konstaterar han.

Fakta

Så arbetar vi

SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.

Telefonproblem i Holmsvattnet

Mer i ämnet