”Vi stödjer Musikhjälpen” står det på Ultras reklam. Foto: SVT

Ultra använder Musikhjälpens varumärke utan att skänka pengar

Uppdaterad
Publicerad

På sociala medier har det riktats kritik mot lokaltrafiken Ultra efter de använt Musikhjälpens banderoll utan att de skänkt pengar. Nu svarar Ultra på kritiken.

På Ultras bussar och Facebook-sida skriver man: ”Vi stödjer Musikhjälpen” utan att de skänkt några pengar eller satt in extra bussar till eventet. På sociala medier har det riktats kritik mot kommunföretaget.

– Vi kan inte skänka pengar, vi är ett skattefinansierat bolag. Vi har valt att stödja Musikhjälpen genom att göra reklam för dem. Vi har fått tillstånd av Musikhjälpen att använda deras varumärke trots att vi inte skänker några pengar, säger Fredrik Forsell kollektivtrafikchef.

Så arbetar vi

SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.

Musikhjälpen Umeå

Mer i ämnet