Foto: Fonnisson/SVT

Postnord möter kunder i Västerås – vill vända rekordlågt förtroende

Publicerad

I början på april begav sig Postnord ut på en två månader lång Sverigeturné. Ett 20-tal orter ska besökas och under onsdag och torsdag möter de kunder i Västerås.

De står på Stora torget i Västerås för att ta emot allmänhetens synpunkter. Syftet är att vända företagets låga förtroende bland kunderna.

– Under en längre period har det varit ganska mycket brus om Postnord. Så vi är här för att vi ska kunna bli bättre och det blir vi när vi får fakta och inte bara bruset, säger Peter Hesslin terminalchef på Postnord.

En av besökarna var Dag Sandén från Västerås, framförde varken ris eller ros utan han hade ett förslag till en prissänkning.

– Jag var inne och föreslog att de skulle sänka kostnaden för rekommenderat brev. För då ska folk använda sig av det mer, förklarar han.

Största förändringen – har ingen märkt

Gunilla Oldberg produktionsområdeschefen i Västmanland var också på plats vid den 13,5 meter långa blåfärgade bussen parkerad på Stora torget.

– Den största förändringen är att vi flyttat fyra enheter till en hubb på Erikslund. Vår uppfattning är att ingen av våra kunder lagt märket till denna förändring och nu vill vi ta reda på om det faktiskt är så, berättar hon.

Uttrycket ”Som ett brev på posten” ska ni återta det?

– Vi har alltid haft ”som ett brev på posten” och vi kommer fortsätta ha det, säger Gunilla Oldberg produktionsområdeschefen i Västmanland.

Så arbetar vi

SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.