– Mannen i receptionen skakade på huvudet och garvade nästan. De hade inget sådant rum, så det som stod på Booking.com var totalt fel, säger Jessika till SVT:s Plus-redaktion.
Familjen fick ett annat rum, som låg vägg i vägg med restaurangen, som spelade hög musik på natten, och de flyttade sedan till ett annat hotell.
Fick först inte full kompensation
Familjen, som hade betalat 6.500 kronor för sex nätter på hotellet, kontaktade Booking.com via mejl, som lovade att kompensera. Men väl hemma i Sverige igen fick Jessika veta att ersättningen bara blir 1.200 kronor. Någon motivering till varför de inte skulle få tillbaka hela beloppet fick hon inte.
Jessika anmälde Booking.com till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) för att få sitt ärende prövat. När Plusredaktionen sen kontaktar Booking.com får Jessika snabbt ett mejl om att hon nu kompenseras med ytterligare 3 943 kronor.
Familjen får därmed tillbaka pengarna för alla nätter, utom en som de faktiskt sov på hotellet.
Booking.com skriver i en kommentar till Plus-redaktionen att det i sällsynta fall inträffar något fel med bokningarna och att man erbjudit kvinnan full återbetalning som en goodwill-gest.