Postnord uppmanar sina kunder att hålla koll på sitt paket via företagets hemsida då både väntetiden för samtal och paket just nu är längre än vanligt. Foto: Tomas Oneborg/SvD/TT

Postnord varnar för förseningar

Uppdaterad
Publicerad

Svenskar som väntar på paket från Postnord kan få vänta extra länge och även samtal till företagets kundservice kan dröja. Det uppger företaget på sin hemsida, och menar att de har ”ovanligt många paket” att ta hand om.

Vi har inte sett den här typen av topp så här års tidigare, säger Maria Ibsén, pressansvarig hos Postnord.

Påsk och jul är två högtider då Postnord har extra högt pakettryck. Men i år har man även sett många paket strömma in i mitten av juni. På sin hemsida går Postnord ut och säger att ”ovanligt stora paketmängder” leder till högre belastning hos deras kundservice och det kan skapa längre väntetid.

Vi tycker att det är tråkigt att man får vänta och förstår om man blir frustrerad. Vi gör vad vi kan för att hjälpa så många som möjligt, säger Maria Ibsén.

Någon prognos när förseningarna ska vara åtgärdade finns inte i nuläget.

Så arbetar vi

SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.