Javascript är avstängt

Javascript måste vara påslaget för att kunna spela video

Webbläsaren stöds inte

SVT stödjer inte uppspelning i din webbläsare. Vi rekommenderar därför att du byter till en annan webbläsare.
Lars Lingman, chef Livslångt Lärande RISE, och Sara Penje, utvecklingschef Lidingö – årets digitaliseringskommun 2019, om nya sätt att lära sig.

Behovet av livslångt lärande

Uppdaterad
Publicerad

Två samtal om livslångt lärande och nya sätt att lära sig

Överallt hör vi nu om det livslånga lärandet. Den konstanta och snabba förändringstakten driver behoven att ständigt lära om och lära nytt. Men vad innebär det och hur lär man – hela livet? 

Medverkande: Maria Arneng, generalsekreterare Hello World, Lena Larsson, IT-ansvarig PRO Skåne, Thomas Persson, generaldirektör Myndigheten för Yrkeshögskolan, och Johan Eriksson, Head of Specialists Google.

Ett samtal med utgångspunkt i utmaningarna och möjligheterna när den traditionella undervisningen utsätts för konkurrens och nytänkande från såväl gratis universitetskurser som tutorials och workshops på Youtube.

Medverkande: Robin Cochrane, musiker, producent och ordförande, Unga tankar om musik (UTOM), Jakob Koranyi: musiker, pedagog och medlem, Unga tankar om musik (UTOM), Lars Lingman, chef Livslångt Lärande RISE (fd Skolledare och Undervisningsråd digitalisering Skolverket), Sara Penje, utvecklingschef Lidingö – årets digitaliseringskommun 2019, och Jonas Edlund, fritidsgården Trainstation

Moderatorer: Katarina Pietrzak och Jenny Reichwald

Samtalet är en del av Digital@Idag, en årlig och nationell temadag om digitaliseringens möjligheter och utmaningar.

Arrangör: Digital Idag

Nyfiken på kommande sändningar? Prenumerera på Forums tablå

Lokal. Lättanvänd. Opartisk. Ladda ner appen nu!

Hämta SVT Nyheter i App StoreLadda ned SVT Nyheter på Google Play

Så arbetar vi

SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer