Halvlek för nya spelmarknaden

Publicerad

Är spelreklamen mer aggressiv nu än under monopolets tid? Och är det rimligt att spel får ta så stor plats i tv-rutan och i tidningarnas spalter?

Den 1 januari trädde Sveriges nya spellag i kraft. Fyra månader senare gav regeringen spelmarknadsutredningen i uppdrag att ta fram förslag för att begränsa reklamen. Fick Sverige en rättvis spelmarknad?

Medverkande:

Thomas Mattsson, chefredaktör Expressen, Hanna Riberdahl, vd Sveriges Annonsörer, Dersim Sylwan, Sverigechef Kindred Group, Olof Lavesson, fd riksdagsledamot (M).

Moderator: Ellinor Persson

Arrangör: Kindred Group. Från 2/7.

Så arbetar vi

SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.