Javascript är avstängt

Javascript måste vara påslaget för att kunna spela video

Webbläsaren stöds inte

SVT stödjer inte uppspelning i din webbläsare. Vi rekommenderar därför att du byter till en annan webbläsare.
Mikael Ahlström, delägare Hyper Island, om de erfarenheter som kommit med digitaliseringen under pandemin.

Pandemin kräver omställning

Uppdaterad
Publicerad

Vilka lärdomar från den ofrivilliga digitaliseringen kan man ta med framåt?

Pandemin har inneburit ett storskaligt och ofrivilligt experiment i att använda digitala verktyg. Med avstamp i en ny undersökning bland 5 400 små och medelstora företag diskuterar en panel pandemins effekter och digitaliseringens roll i den ekonomiska återhämtningen.

Medverkande: Anna Wikland, Sverigechef Google, Günther Mårder, vd Företagarna, och Joakim Wernberg, forskningsledare Entreprenörskapsforum

Moderator: Malin Påhls Hansson, näringspolitisk expert på Företagarna

Många initiativ har tagits denna speciella vår för att stärka Sveriges förutsättningar att hantera pandemin och den digitala omställning som har varit ofrånkomlig. Vilka behov har varit störst?  Vilka är de viktigaste lärdomarna att ta med sig in i en allmän utveckling framåt? Vad har fungerat bäst? Hur kan agila arbetssätt inkorporeras i det offentliga och även vilka offentliga aktörer är i framkant att inspireras och lära av?

Medverkande: Pia Djupmark, vd Grand Hôtell Stockholm, Mikael Ahlström, delägare Hyper Island, Ibrahim Baylan (S), näringsminister, Malin Wreder, enhetschef enheten för välfärd, utbildning och arbetsmarknad LO, och Martin Lundstedt, vd AB Volvo.

Moderatorer: Katarina Pietrzak och Jenny Reichwald

Samtalet är en del av Digital@Idag, en årlig och nationell temadag om digitaliseringens möjligheter och utmaningar.

Arrangör: Digital Idag

Nyfiken på kommande sändningar? Prenumerera på Forums tablå

Lokal. Lättanvänd. Opartisk. Ladda ner appen nu!

Hämta SVT Nyheter i App StoreLadda ned SVT Nyheter på Google Play

Så arbetar vi

SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer