EM-genrep, en av Zlatans sista föreställningar och EM-klara Tjeckien som motståndare. Nej, det lockar inte den svenska fotbollspubliken. Vid lunchtid var endast drygt 16 000 biljetter sålda till landskampen på Nationalarenan.
– Det är ganska normalt. Träningsmatcher i mars brukar vara lite sämre, säger Lena Danielsson, biljettansvarig på Svenska fotbollsförbundet, till SVT Sport.
Är ni nöjda med det?
– Nöjda är vi aldrig om det inte är jättemycket publik. Klart vi ville se mer folk än det verkar bli nu men man får också se till hur situationen ser ut. Ett problem är att det är påsklov.
Det här är ändå ett EM-genrep, borde inte det vara större intresse?
– Ja, dessutom är det ett motståndarlag som kommer att spela i EM. Det jobbas för fullt med olika alternativ för att öka intresset men det är jättesvårt. Jag tror att det kommer att se annorlunda träningsmatcherna i maj och juni, då har det börjat bli lite mer EM-känsla.