Guldtuben korar Sveriges mest framgångsrika influencers, personligheter, i sociala medier.
Jocke och Jonna var nominerade i flera klasser och tog hem tre priser, varav det mest prestigefyllda ”Årets Youtuber”. Therese Lindgren fick nöja sig med två priser – ”Årets vloggare” och ”Årets collab”.
LÄS MER: Youtube-stjärnan Alex Aiono gästar Guldtuben
Fredrik Svensson, programledare på Barnkanalens Random Mix, menar att galan var lite annorlunda i år jämfört med tidigare år.
– Jag tror att det kommer att bli en gala som är skapad för en lite högre målgrupp. De har valt att satsa på 20–25-åringar, sade han inför galan.
Normalt sett är målgruppen för Youtubers 10–15-åringar, enligt Fredrik Svensson.
LÄS MER: De kan vinna Guldtuben
Årets programledare var komikern Nour El Refai och Youtubern Hampus Hedström. Artisterna Erik Lundin, Alex Aiono och Miriam Bryant uppträdde på galan.