Foto: TT

Mobilkunder alltmer missnöjda

Uppdaterad
Publicerad

Mobilkundernas klagomål ökade med 50 procent under tredje kvartalet jämfört med motsvarande period 2013, enligt Telekområdgivarna.

Missnöjet ökade trots att nya och skärpta regler om ångerrätt infördes i somras, skriver Dagens Nyheter.

– Vi har fortfarande stora problem efter ett halvår med de nya reglerna. Operatörer har felaktig information på sina hemsidor, de ger fel svar till kunderna i sin telefonkundtjänst, men även i skriftlig information till konsumenterna, säger Mattias Grafström, vd på Telekområdgivarna.

Konsumentverket bekräftar bilden av ett stort kundmissnöje, men säger att det gäller hela telekombranschen.

Så arbetar vi

SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.