Duo
Appen finns att ladda ner till mobila enheter med både iOS och android. Du kan använda appen i både inloggat och inte inloggat läge. Här svarar vi på de vanligaste Duo-frågorna.
Vanliga frågor och svar
Kan jag rösta flera gånger genom att installera om appen?
Vissa program låter dig bara rösta ett fast antal gånger för att hålla tävlingen rättvis. Det går inte att lura appen genom att radera och installera DUO igen. Rösterna räknas endast en gång.
Jag har problem med min duo-app, vad gör jag?
Kontakta oss genom feedback-funktionen som finns i appen, så försöker vi hjälpa dig på bästa sätt.
Personuppgiftbehandling
Hur vi behandlar dina personuppgifter kan du läsa mer om i våra användarvillkor, https://www.svt.se/duo/anvandarvillkor
Kan jag ladda ner och använda appen i hela världen?
Appen finns tillgänglig i alla nordiska länder.
Inloggning i Duo
Du kan också logga in i Duo-appen, vilket gör att du kan spela spel tillsammans med dina vänner, tävla mot varandra och jämföra era resultat.
Varför har ni tagit fram detta?
Ett återkommande önskemål från våra användare handlar om att spela med vänner eller koppla ihop sig med sina vänner när de använder Duo. Vi förstår det, för det är ju roligare att spela om man kan jämföra sitt resultat med sina vänner. Vi provar nu detta för På spåret för att lära oss mer om hur vi bäst erbjuder den här möjligheten för våra användare framöver.
Måste jag logga in för att använda Duo nu?
Nej, du kan använda Duo precis som vanligt. Vår tanke med inloggningen är att det ska vara frivilligt och just nu enbart användas när man vill spela med sina vänner.
Varför får jag inget inloggnings-mejl?
Ibland tar det även några minuter för mejlet att komma fram. Inloggnings-mejlen kan även hamna i skräppost. Denna mapp kan ha olika namn i olika mejlsystem. Den kanske hamnat i "Skräppost", "Kampanjer" eller i Övrig e-post.
Det fungerar inte att klicka på inloggnings-länken i mejlet!
Om du inte kan logga in genom att klicka på länken i mejlet så går kan du skriva in inloggningskoden manuellt. Du gör det genom att klicka på “Fungerar inte länken i mejlet?”-länken i Duo, och sedan skriva in den sexsiffriga koden.
Jag vill inte spela med vänner längre! Hur stänger jag av det?
Just nu räcker det med att logga ut i Duo, så kommer du spela utan att det syns för dina vänner.
Hur verifierar jag mig?
Just nu verifierar du dig genom att logga in på ditt konto med hjälp av e-postadressen. Det är i dagsläget inte något krav och heller ingen nackdel att din e-postadress är overifierad, men i framtiden kommer du behöva verifiera din e-postadress för att få tillgång till vissa funktioner.