Modemärket Whyred stäms av PR-byrå

Uppdaterad
Publicerad

Svenska Whyred stäms i Stockholms tingsrätt på 2,2 miljoner av PR-byrån Patriksson Communication, uppger Resume.se.

Enligt Patriksson Communication har det svenska klädmärket Whyred låtit bli att betala för flera tjänster som har levererats. Det handlar bland annat om jobb kring flera modevisningar, en butiksöppning i Stockholm och uppstarten av ett Twitterkonto.

På Whyred menar man att tjänsterna skulle vara gratis, men enligt PR-byrån finns ingen sådan överenskommelse. Bland bevisförmålen finns bland annat en faktura från PR-byrån.

Till Resume.se säger Whyreds nya tillförordnade vd Claes Ströby att han är säker på att bolaget, som gjort 65 miljoner i förlust de senaste tre åren, har gjort rätt för sig. Han menar att stämningen har att göra med en infekterad ägarstrid, och att han inte är orolig för hur det ska sluta.

Målet ska avgöras vid Stockholms tingsrätt.

Kulturnyheterna

Så arbetar vi

SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.