Efter all uppståndelse kring den omstridda komedin ”The Interview” konstaterar Sony att filmen rönt stor framgång sedan den släpptes på julafton, rapporterar nyhetsbyrån Reuters.
Filmen har dragit in motsvarande 246 miljoner kronor när den visats online och på kabel- och satelit-tv. Den har laddats ner 4,3 miljoner gånger.
”The Interview” gick också upp på 580 fristående nordamerikanska biografer på juldagen och har därigenom spelat in ytterligare 39,5 miljoner kronor.
Ingen svensk biopremiär
Anledningen till den breda online-premiären var att USA:s stora biografkedjor tackat nej till att visa filmen på grund av risk för våld efter hackares hot mot den.
Komedin, som handlar om en fiktiv mordkomplott mot den nordkoreanske ledaren Kim Jong Un, ska ha kostat 349 miljoner att göra.
Den svenska biopremiären, som var planerad till den 30 januari, ställdes in. Enligt SF:s pressansvarige Thomas Runfors finns inga planer på att visa filmen på svenska biografer eftersom den redan finns tillgänglig på annat håll.