–Jag törs inte säga någonting. Men hela branschen går ju minus, så alla hemelektronikkedjor borde gå i konkurs, säger han.
En anställd på en annan butik säger sig inte heller veta något.
–Nej, det har vi inte hört något om. Vi får inte uttala oss för reportrar, säger han.
John Haataja, avtalssekreterare på fackförbundet Handels, säger att det finns risk att lönerna fryser inne vid en stor konkurs.
–Statliga lönegarantin går in och betalar. Men om de ska ha lön till den 25:e till exempel så hinner inte konkursförvaltaren göra i ordning det. Det kan dröja innan man får någon slags utbetalning. Man måste lämna in uppgifter på hur mycket man skulle ha haft, man ska också räkna ut semesterlöner och om man skulle ha haft andra ersättningar
TT: Hur kommer ni agera nu?
–Om det nu är en konkurs kommer vi få in information. Sedan handlar det om att gå ut och informera alla som berörs och framställa kraven på konkursförvaltningen om lönefordringar, säger John Haataja.
Fakta: Det gäller för Experts kunder
* Det går inte längre att byta eller lämna tillbaka varor på öppet köp hos Expert. Kunderna får i stället anmäla ersättningsanspråk till konkursförvaltaren Hamilton Advokatbyrå. Samma sak gäller presentkort som inte har utnyttjats.
* Varor kan reklameras hos Expert så länge butikerna är öppna, därefter hos konkursförvaltaren.
* Experts garantier gäller inte längre. Kunderna får kontakta tillverkaren eller konkursförvaltaren.
* Kunder som har lämnat in varor för reparation ska kontakta den butik eller verkstad där varan lämnats in.
* Trygghetsförsäkring hos Solid Försäkring påverkas inte av konkursen. Inte heller köp med hjälp av kreditfinansiering från GE Money Bank.
* Varor som inte har levererats än kommer att levereras om de redan har skiljts från övriga varor i konkursboet. Annars får kunden lämna anspråk hos konkursförvaltaren.
Källa: Expert (TT)