Nordeas app och hemsida låg nere

Uppdaterad
Publicerad

Nordea drabbades på måndagen av omfattande tekniska problem med både sin hemsida och mobilapp. Kunder kunde inte logga in och betalningar via app och Swish fungerade inte.

Problemen, som berodde på ett serverproblem, ska ha pågått i ett par timmar och ledde till att kunder inte kunde komma in på mobilappen och att betalningar via appen och betaltjänsten Swish inte fungerade, skriver Aftonbladet.

Vid 11.20-tiden skrev Nordea på sin Facebooksida att man haft ”omfattande tekniska problem” men att systemen nu ska vara igång igen och allt ska fungera som vanligt. Man varnade dock för att vissa system kan vara långsammare till en början.

– Det kan vara lite svårt att komma in men då rekommenderar vi att man bara försöker igen, säger Janina Pfalzer, pressekreterare på Nordea, till TT.

Så arbetar vi

SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.