Problemen lösta hos Nordeas internetbank

Uppdaterad
Publicerad

Nordea hade stora tekniska problem med sin internetbank på lördagseftermiddagen. Kunderna uppmanades att i stället logga in via mobilappen eller kontakta kundtjänst.

Problemen startade vid 13.30-tiden på lördagen.

– Det går inte att logga in på internetbanken. Exakt vad det är för fel kan jag inte svara på, sade pressekreterare Janina Pfalzer.

Banken hänvisade sina kunder till kundtjänst, talsvar eller mobilappen – som skulle fungera som vanligt. Man kunde dock inte räkna med att utföra alla tjänster där som i internetbanken.

– Nej, det kan man inte. Men man kan åtminstone utföra de viktigaste sakerna som att betala räkningar och föra över pengar.

Efter ungefär en timme var problemet löst och allt fungerade som vanligt igen.

Så arbetar vi

SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.