Foto: SVT

Arenan i Karlskrona engagerar inte i sociala medier

Uppdaterad
Publicerad

ABB Arena Karlskrona är den minst populära SHL-arenan i Sverige på sociala medier, enligt en ny rapport.

Enligt SHL:s undersökning är arenan i Karlskrona den som omnämnts minst antal gånger i sociala medier under seriespelet i ishockey. Totalt publicerades 372 inlägg om arenan.

Coop Norrbotten Arena hamnade näst sist, men nämndes ändå nästan dubbelt så många gånger som Karlskronas arena. Hovet i Stockholm toppar listan med 28 119 inlägg.

– Arenorna i SHL blir allt mer digitala, och ABB Arena Karlskrona är en utav de arenor som inte lyckats engagera i sociala medier, säger forskningsledare Christofer Laurell.

I de fall där arenan i Karlskrona nämnts i sociala medier ser man ett starkt samband med lagets hemmamatcher. Detta då 7 av 10 inlägg kring arenan publicerades i samband med hemmamatcherna.

Så arbetar vi

SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.