Förra säsongen hade Karlskrona HK ett publiksnitt på 2583 åskådare mer match. Hittills denna säsongen ligger den siffran på 2075.
– Det är en oroväckande trend vi har i hela Arenasverige just nu. Människor i allmänhet söker sig till de stora tillfällena, som man ser mer som ett event än som en match, säger Per Rosenqvist, klubbchef.
Vill locka mer publik
Klubben planerade för ett stort överskott i år men detta är nu hotat. På grund av publiktappet har nu budgeten reviderats.
– Vi ser en 20 procentig nedgång på biljettintäkterna. Då är det bara att räkna baklänges hur det påverkar, i slutändan går det ut över produkten, säger Per Rosenqvist.
Nu jobbar Karlskrona HK med att locka tillbaka publiken till hemmaarenan.
– Vi måste hela tiden försöka göra allt bättre, så att det är roligare att besöka arenan än att sitta hemma i tv-soffan. Samtidigt, med mindre publik har vi mindre möjlighet att stärka eventet.