Annemarie Gardshol är vd för Postnord Sverige. Nu ska hon lyssna på kunderna. Foto: Martin Trygg/SVT

Postnord vill vinna tillbaka förtroende

Uppdaterad
Publicerad

Postnord har ett par tunga år i bagaget. Nu vill man dock vinna tillbaka förtroendet och ger sig ut på turné för att lyssna på kunderna. Och man började i Borlänge.

Borttappade paket, skippade turer, mängder med klagomål och som grädde på moset turerna kring de så kallade Kinapaketen. Det finns mycket att prata med Postnord om och flera hade också letat sig till Kupolen för att säga företaget sitt hjärtas mening.

– Jag är här och skäller på dom om postutdelning, säger Sven-Olof Gustafsson från Tjärna Ängar i Borlänge.

Han upplever att det ofta delas ut fel post och reklamen läggs längst ner i trapphuset om det inte finns annan post och dela ut. Och svar fick han.

– Ja dom skulle ta tag i det sa dom, säger han.

Paket försvann

En annan som tog tillfället i akt var Gunnar Olovsson från Kvarnsveden i Borlänge.

– Jag skulle mest berömma de trevliga chaufförerna i Kvarnsveden, säger han.

Men även han har upplevt problem.

– Ja vi beställde ett stort paket från Apotea men det blev liggande i Örebro så man fick skicka ett nytt, säger han.

Ska lyssna

Inne i lastbilstrailerna står Postnords vd i Sverige, Annemarie Gardshol. Hon är beredd på att det kanske inte kommer bli jättemånga positiva kommentarer från gästerna.

– Vi har haft det tufft och dom som vi servar, svenska folket har också haft det tufft, säger hon.

Vad ska du säga till dom du träffar nu då?

– Jag ska inte säga så mycket jag ska lyssna på deras frågor och försöka svara så gott jag kan, säger hon.

Så arbetar vi

SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer om hur vi arbetar.