– Vi kan naturligtvis inte säga någonting om storleken på sponsoravtalet, men det står sig riktigt bra i förhållande till andra avtal runt om i landet, säger Michael Campese under presskonferensen.
Brynäs IF har tidigare haft arenaavtal med Läkerol och Gävle Kommun och enligt klubben är detta avtal föreningens största hittills.
– Det är ett arenaavtal som kommer bidra till att öka våra möjligheter att nå de målsättningar vi kommunicerat för kommande treårsplan och tioårsvision, säger klubbdirektör Michael Campese till Brynäs IF:s hemsida.
Långsiktig satsning
Morgan Persson, vd för Monitor, säger att det här är en långsiktig satsning som kommer från själ och hjärta.
– Det här är ett beslut som kommer från vår egen värdegrund, vi tänker långsiktigt, jordnära och engagerande. Vi ser det här som en bra mötesplats för nya medarbetare, för studenter i det samarbete vi har med Högskolan i Gävle och här kan vi ha personal- och kundevent.
Sedan 2014 har Brynäs hemmaarena haft det ursprungliga namnet Gavlerinken och i nuläget är arenan den enda förutom Hovet i Stockholm, Malmö arena och Scandinavium i Göteborg som inte har ett namn med koppling till en sponsor.