40 utställare och lika många föreläsare mötte dyslektiker och deras anhöriga, eller lärare och andra yrkesgrupper som kommer i kontakt med dyslexi, under den stora mässan.
Den röda tråden bland utställarna var nya tekniska lösningar som erbjuder möjligheter som var otänkbara för några decennier sedan.
– Det är datorerna, säger Jessica Nordin, som själv har läs- och skrivsvårigheter, om vad som förändrat hennes, och andra i hennes situation, mest.
Appar hjälper mot stora svårigheter
Bland andra Idor Svenson, forskare i klinisk psykologi vid Linnéuniversitetet, illustrerade den stora förändring som skett för barn med dyslexi.
Hans nya studier visar att barn med stora svårigheter blir hjälpta av läs- och skrivappar.
– Och det gäller ju även vuxna, till exempel högskolestuderanden, slår han fast.
Karin Ohlis, lärare med 40 års erfarenhet av barn med olika grader av dyslexi och inlärningsproblem, har utvecklat en av apparna som laddats ned mest.
Den ingick även i Idor Svensons utvärderingar av appar som hjälpmedel.
– När de hör ljud bli till ord knäcker de läskoden, säger Karin Ohlis.
Ändå fundersam
Jessica Nordin har ändå en fundering kring allt det nya.
– Jag lärde mig ju att lösa saker, att ta omvägar för att komma fram. Det kan jag undra litegrann, vad händer med den förmågan.
MISSA INTE: Så får du lokala nyheter i SVT:s app